Informacija apie viešąjį juridinį asmenį: |
|
pavadinimas | Valstybinė medicininio audito inspekcija prie Sveikatos apsaugos ministerijos |
buveinė | Šiltnamių g. 29, LT-04130 Vilnius |
kodas | 188715756 |
kontaktiniai duomenys | tel.: (8-5) 216 99 34, faks.: (8~5) 216 99 17, el. paštas: VMAI@takas.lt |
Informacija apie gerosios patirties pavyzdį pristatantį asmenį: |
|
vardas ir pavardė | Ramunė Navickienė |
pareigos | direktorė |
kontaktiniai duomenys | tel.: (8-5) 216 99 34, faks.: (8~5) 216 99 17, el. paštas: VMAI@takas.lt |
Gerosios patirties pavyzdžio pavadinimas | Patirtis kuriant, diegiant ir nuolat tobulinant Valstybinės medicinos audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos kokybės vadybos sistemą |
Viešojo juridinio asmens veiklos sritis | Asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolė Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos sveikatos priežiūros įstaigose. |
Projekto sukūrimo priežastys | Tinkamai teikti viešąsias paslaugas, nuolat tobulinti veiklą pagrįstais sprendimais, realizuoti kokybės valdymo teoriją praktikoje. |
Ko galima pasimokyti iš šio gerosios patirties pavyzdžio? | Kokybės vadybos sistemos (KVS) įdiegimo ir palaikymo viešojo administravimo įstaigoje. |
Ar projektas yra / buvo bendras kelių juridinių asmenų veiklos rezultatas? Jei taip, su kuriuo juridiniu asmeniu jis buvo bendrai kuriamas? Kokioje srityje veikia bendradarbiavęs juridinis asmuo? Kitų projekte dalyvaujančių juridinių asmenų (partnerių) vaidmuo ir veikla | Kokybės vadybos sistemos pagal ISO 9001:2000 standarto sėkmingą įdiegimą patvirtino nepriklausoma sertifikuojanti įmonė UAB TUV UOLEKTIS, suteikdama Kokybės vadybos sistemos sertifikatą. |
Kokie yra šio projekto tikslai?
| Nuolat tobulindama savo veiklos pagrindinį procesą, t. y. viešųjų paslaugų teikimą, kokybės valdymo sistemą, organizacinę struktūrą ir bei keldama personalo kvalifikaciją, Valstybinė medicininio audito inspekcija (toliau-VMAI) siekia organizuoti ir atlikti savo darbą pagal teisės aktuose nurodytą kompetenciją, kvalifikuotai, laiku ir pagal nustatytus reikalavimus įvykdyti valstybinę asmens sveikatos priežiūros paslaugų kontrolę; užtikrinti informacijos, gaunamos tyrimų metu, konfidencialumą; teikti konsultacijas kokybės vadybos diegimo, užtikrinimo bei nuolatinio gerinimo asmens sveikatos priežiūros įstaigose klausimais. |
Ar šie tikslai gali būti kiekybiškai išmatuojami? Jei taip, pateikite keletą pavyzdžių | Pavyzdžiui, laiko, per kurį atliekamos užduotys vertinimas; panaikintų VMAI priimtų sprendimų skaičius; pakartotinų prašymų skaičius. |
Ar projekto tikslai nurodyti atitinkamuose teisės aktuose?
| Ne. |
Kokių žingsnių buvo imtasi projekto tikslams pasiekti? | 1998-1999 m. buvo nuspręsta VMAI sukurti ir įdiegti KVS. |
Kaip projektas buvo struktūriškai įgyvendintas? | Pradėjome nuo procesų identifikavimo, aprašymo, reikiamos kontrolės nustatymo ir sėkmingo sertifikacinio audito atlikimo pagal ISO 9001:2000 standarto reikalavimus. |
Paminėkite pirmąsias kliūtis, kurios iškilo įgyvendinant šį projektą. Kaip šios kliūtys buvo įveiktos? | Pagrindinių VMAI procesų identifikavimas, derinimas su išorės teisės aktų reikalavimais, aprašymas ir t. t. |
Projekto įgyvendinimo metodai | Atsižvelgiant į įstaigos dydį ir struktūrą, finansines galimybes nusprendėme „savo jėgomis" sukurti ir įdiegti KVS. |
Kodėl buvo pasirinkti būtent tokie įgyvendinimo metodai? | Siekiant racionaliau naudoti laiką, laiku atlikti pavedimus, objektyviais duomenimis pagrįsti sprendimus dėl VMAI veiklos gerinimo, darbuotojams įgyti praktinių įgūdžių kokybės valdymo klausimais. |
Kokie yra svarbiausi šio projekto rezultatai? | Sertifikuota ir resertifikuota KVS. |
Ar buvo neigiamų arba teigiamų šalutinių šio projekto efektų? Paaiškinkite | Papildomos užduotys įstaigos darbuotojams. |
Ar projektas buvo pateiktas įvertinti visuomenei (ar kitiems juridiniams asmenims)? Jei taip, pakomentuokite vertinimus | KVS sertifikuojančiai įstaigai. |
Ar projekto rezultatai buvo viešai skelbti? | 2004 m. VMAI kokybės valdymas buvo pristatytas pranešimu 3-oje Europos Sąjungos viešojo administravimo konferencijoje Roterdame. |
Kuo projektas yra novatoriškas?
| VMAI - viena iš pirmųjų valstybinių įstaigų Lietuvoje 1999 m. sertifikavusi savo KVS. |
Ar šis projektas gali būti pritaikytas kitų viešųjų juridinių asmenų veikloje? Jei taip, kurie projekto elementai gali būti pritaikyti? | Taip.
|
Ar projektas buvo pritaikytas (tam tikri elementai) kito viešojo juridinio asmens veikloje? Jei taip, sukonkretinkite, kokie viešieji juridiniai asmenys ir kokius elementus panaudojo? | VMAI skatina kokybės valdymo sistemų diegimą Lietuvos asmens sveikatos priežiūros įstaigose. |
Ar buvo specifinių veiksnių, turėjusių įtakos projekto sėkmei? | Ne. |
Kiek projektas atitinka Gerosios patirties pavyzdžių atrankos taisyklių 12 punkte nurodytus pagrindinius prioritetus? |
12.1 orientuoti į geresnį asmenų poreikių tenkinimą, teikiant viešąsias paslaugas; 12.4 susiję su visuotinės kokybės vadybos principų, sistemų ir metodų taikymu; 12.9 susiję su skaidrumo principo įgyvendinimu viešojo juridinio asmens veikloje ir (ar) sprendimų priėmimo procese. |
Kiek projektas aktualus, atsižvelgiant į konkrečius šalies poreikius ir apribojimus (vengiant dubliavimosi su kitomis šalies organizacijų iniciatyvomis)? |
----- |
Kokiais konkrečiais papildomos vertės elementais projektas pasižymi (pvz., ar projektas yra parodomojo pobūdžio ir pan.)? |
KVS funkcionavimas - tai visų įstaigos darbuotojų įtraukimas į pagrindinius veiklos procesus bei nuolatinis praktinis mokymas. |
Pagrindiniai išorės veiksniai, turintys įtakos Jūsų viešajam juridiniam asmeniui (teisiniai, politiniai, socialiniai ir kiti, taip pat rizika ir galimybės) |
Nuo 2005-01-01 įsigalėjo nauja 1996 m. spalio 3 d. Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo Nr. I-1562 (Žin., 1996, Nr. 102-2317; 2004, Nr. 115-4284) redakcija. Įstatyme minimos pagrindinės pacientų teisės sveikatos priežiūros procesuose. 1996 m. birželio 6 d. Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 66-572; 1998, Nr. 109-2995) nurodytos institucijos, įpareigotos vykdyti asmens sveikatos priežiūros įstaigų, neatsižvelgiant į jų nuosavybės formą, teikiamų paslaugų valstybinę kontrolę. Valstybinė medicininio audito inspekcija yra viena iš minėtas funkcijas vykdančių įstaigų. Pacientai ar jų artimieji gindami savo teises ir/ar siekdami žalos sveikatai atlyginimo vis dažniau kreipiasi į VMAI, kad būtų įvertinta suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybė. Pastaraisiais metais besikreipiančių į VMAI skaičius nuolat didėjo. Įstaigos veiklos intensyvumas išaugo 25 procentais. |
Jūsų viešojo juridinio asmens stipriosios ir silpnosios pusės |
VMAI pagrindiniai procesai valdomi pagal sertifikuotą kokybės vadybos sistemą. Efektyvus darbo organizavimas:
Personalo politika:
Bendradarbiavimas su asmens sveikatos priežiūros įstaigomis, jų konsultavimas sveikatos priežiūros kokybės klausimais, ryšiai su nevyriausybinėmis pacientų ir medikų organizacijomis. Atliekamas medicinos technologijų vertinimas. |
Atitinkami Jūsų viešojo juridinio veiksmai, siekiant geriau prisitaikyti prie išorės veiksnių, pasinaudoti galimybėmis gerinti paslaugų kokybę? |
Nuolatinis KVS peržiūrėjimas ir tobulinimas. |
Pagrindinės kliūtys, trukdančios įgyvendinti šiuos veiksmus |
----- |