Informacija apie viešąjį juridinį asmenį: | |
pavadinimas | Aplinkos apsaugos agentūra |
buveinė | A. Juozapavičiaus g. 9, Vilniuje |
kodas | 188784898 |
kontaktiniai duomenys | Tel. 266 28 05, 266 28 06 |
Informacija apie gerosios patirties pavyzdį pristatantį asmenį: | |
vardas ir pavardė | Aldona Teresė Kučinskienė |
pareigos | Teisės ir personalo skyriaus vedėja |
kontaktiniai duomenys | Tel. 266 28 05 |
Gerosios patirties pavyzdžio pavadinimas | Struktūrinių padalinių veiklos vertinimas |
Viešojo juridinio asmens veiklos sritis | Valstybės politikos įgyvendinimas aplinkos apsaugos srityje |
Projekto sukūrimo priežastys | Viena iš svarbiausių priežasčių sukurti įstaigos struktūrinių padalinių darbo planų vertinimo metodiką buvo sustiprinti struktūrinių padalinių vadovų administravimo bei valdymo gebėjimus ir įgūdžius. Kita priežastis - planavimo, organizavimo, kontrolės ir vertinimo metu ugdyti valstybės tarnautojų gebėjimus identifikuoti, analizuoti problemas bei priimti atitinkamus sprendimus problemoms išspręsti. |
Ko galima pasimokyti iš šio gerosios patirties pavyzdžio? | Vertinant įstaigos struktūrinių padalinių darbo planus mes galime vystyti padalinių vadovų gebėjimus planuoti jų vadovaujamų padalinių veiklą, kontroliuoti uždavinių įgyvendinimą, priemonių įvykdymą ir vertinimo būdu užtikrinti įstaigos uždavinių ir programos įgyvendinimą bei strateginių tikslų pasiekimą. Iš šio gerosios patirties pavyzdžio galima išmokti sėkmingai planuoti, organizuoti, vertinti ir kontroliuoti įstaigos veiklos produktyvumą, rezultatyvumą ir efektyvumą. |
Ar projektas yra / buvo bendras kelių juridinių asmenų veiklos rezultatas? Jei taip, su kuriuo juridiniu asmeniu jis buvo bendrai kuriamas? Kokioje srityje veikia bendradarbiavęs juridinis asmuo? | Ne |
Kokie yra šio projekto tikslai? | Sukurti įstaigoje efektyvią valdymo bei planavimo sistemą, vystyti įstaigos valstybės tarnautojų administravimo gebėjimus ir formuoti vadovavimo bei administravimo įgūdžius, gauti išsamią informaciją apie įstaigos veiklos rezultatyvumą, stipriąsias ir silpnąsias puses. |
Ar šie tikslai gali būti kiekybiškai išmatuojami? | Apie šių tikslų pasiekimą galima spręsti įvertinus struktūrinių padalinių darbo planų įgyvendinimą, kuris yra išreiškiamas aiškiais kiekybiniais rodikliais, šiuo atveju procentais. Palyginus atskirų Agentūros veiklos metų veiklos rezultatų kiekybines išraiškas, galima stebėti pažangą siekiant aukščiau išdėstytų tikslų. |
Ar projekto tikslai nurodyti atitinkamuose teisės aktuose? | Tikslai įtvirtinti Aplinkos apsaugos agentūros struktūrinių padalinių veiklos vertinimo metodikoje, patvirtintoje Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus 2005 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. V-10 |
Kokių žingsnių buvo imtasi projekto tikslams pasiekti? | Aplinkos apsaugos agentūra įgyvendina valstybės politiką aplinkos apsaugos srityje. Programos įgyvendinimas užtikrins įstaigos suformuluotų tikslų įgyvendinimą. Kad sėkmingai būtų įgyvendinama programa, būtina kontroliuoti ir vertinti uždavinių ir pagrindinių funkcijų, nustatytų įstaigos nuostatuose įgyvendinimą. Remiantis įstaigos nuostatais buvo suformuluoti įstaigos uždaviniai ir funkcijos, o pagal Strateginio planavimo metodiką apibrėžti priemonių vertinimo kriterijai, jų rodikliai, ir tokiu būdu sukurta struktūrinių padalinių veiklos planavimo procedūra ir veiklos vertinimo metodika. |
Kaip projektas buvo struktūriškai įgyvendintas? | Veiklos vertinimo metodika įgyvendinta Aplinkos apsaugos agentūroje. |
Paminėkite pirmąsias kliūtis, kurios iškilo įgyvendinant šį projektą. Kaip šios kliūtys buvo įveiktos? | Kliūtys:
Kliūtys buvo įveiktos pasitelkus doktriną įstaigų veiklos vertinimo srityje, konsultacijų bei bendradarbiavimo su struktūrinių padalinių vadovais, metodinio vadovavimo rengiant veiklos planus bei juos vertinant būdu. |
Projekto įgyvendinimo metodai | Planavimo, organizavimo ir valdymo metodai |
Kodėl buvo pasirinkti būtent tokie įgyvendinimo metodai? | Planavimas, organizavimas ir valdymas leidžia iškelti ir pagrįsti tikslus, numatyti programos finansavimo apimtis, apibrėžti terminus, įvertinti riziką. Šie metodai sudaro sąlygas sumodeliuoti darbų apimtis, tarpusavio ryšius, atlikti laiko analizę, tinkamai paskirstyti biudžeto asignavimus ir juos kontroliuoti, valdyti riziką ir tokiu būdu sėkmingai įgyvendinti įstaigos uždavinius ir funkcijas. |
Kokie yra svarbiausi šio projekto rezultatai? | Pagerėjo įstaigos veiklos planavimas bei rezultatyvumas |
Ar buvo neigiamų arba teigiamų šalutinių šio projekto efektų? Paaiškinkite | Ne |
Ar projektas buvo pateiktas įvertinti visuomenei (ar kitiems juridiniams asmenims)? Jei taip, pakomentuokite vertinimus | Struktūrinių padalinių veiklos vertinimo metodika nebuvo pristatyta visuomenei, tačiau šios metodikos pagrindu įvykdytas 2004 m. Agentūros veiklos rezultatyvumo įvertinimas buvo pateiktas Aplinkos ministerijai Agentūros 2004 m. veiklos ataskaitos svarstymo metu. Jos metu buvo pažymėta, kad Agentūros darbų organizavime jaučiama pažanga. Pasiekti tokių rezultatų tarp kitų veiksnių padėjo ir įdiegta nauja Agentūros darbo organizavimo, planavimo bei veiklos vertinimo sistema. |
Ar projekto rezultatai buvo viešai skelbti? | Struktūrinių padalinių veiklos vertinimo rezultatai yra skelbiami Agentūros tinklalapyje http://aaa.am.lt, rubrikoje „Leidiniai/Ataskaitos" pateiktoje 2004 m. Teisės ir personalo skyriaus ataskaitoje. Joje yra išskirti pagrindiniai veiklos planavimo trūkumai, išryškėję taikant naują vertinimo metodiką, pateiktas 2004 m. struktūrinių padalinių veiklos rezultatyvumo įvertinimas. |
Kuo projektas yra novatoriškas? |
|
Ar šis projektas gali būti pritaikytas kitų viešųjų juridinių asmenų veikloje? Jei taip, kurie projekto elementai gali būti pritaikyti? | Gali būti pritaikyti visi projekto elementai kitų viešųjų juridinių asmenų veikloje |
Ar projektas buvo pritaikytas (tam tikri jo elementai) kito viešojo juridinio asmens veikloje? Jei taip, sukonkretinkite, kokie viešieji juridiniai asmenys ir kokius elementus panaudojo? | Ne |
Ar buvo specifinių veiksnių, turėjusių įtakos projekto sėkmei? | Ne |
Kiek projektas atitinka Gerosios patirties pavyzdžių atrankos taisyklių 12 punkte nurodytus pagrindinius prioritetus? |
Susijęs su efektyvesne žmogiškųjų išteklių vadyba |
Kiek projektas aktualus, atsižvelgiant į konkrečius šalies poreikius ir apribojimus (vengiant dubliavimosi su kitomis šalies organizacijų iniciatyvomis)? |
Projektas aktualus, kadangi sudaro realias sąlygas įgyvendinti viešųjų juridinių asmenų veiklos rezultatyvumo vertinimo sistemą |
Kokiais konkrečiais papildomos vertės elementais projektas pasižymi (pvz., ar projektas yra parodomojo pobūdžio ir pan.)? |
Projektas yra taikomojo pobūdžio. Gali būti pritaikytas bet kurio viešojo juridinio asmens veikloje |
Pagrindiniai išorės veiksniai, turintys įtakos Jūsų viešajam juridiniam asmeniui (teisiniai, politiniai, socialiniai ir kiti, taip pat rizika ir galimybės) |
Išorės veiksniai -teisiniai, politiniai, socialiniai |
Jūsų viešojo juridinio asmens stipriosios ir silpnosios pusės |
Stipriosios pusės: |
Atitinkami Jūsų viešojo juridinio veiksmai, siekiant geriau prisitaikyti prie išorės veiksnių, pasinaudoti galimybėmis gerinti paslaugų kokybę? |
Sudarytos sąlygos kelti valstybės tarnautojų ir darbuotojų kvalifikaciją, aprašyta ir įdiegta skatinimo sistema |
Pagrindinės kliūtys, trukdančios įgyvendinti šiuos veiksmus |
Finansinių lėšų trūkumas |